November 27-én került sor a TÁMOP-3.1.17-15-2015-0004 azonosítószámú pályázat keretei között megvalósult rendezvénysorozat záró alkalmára Budapesten. A konferencia résztvevői közösen áttekinthették az elért célokat és a megvalósult eredményeket.
November 27-én 10 órától tartják a Magyarországi Református Egyház (MRE) köznevelési feladatainak támogatása elnevezésű projekt záró rendezvényét Budapesten.
A nevelési tanácsadás feladata segíteni a szülő és a pedagógus nevelő munkáját, valamint a nevelési-oktatási intézmények feladatainak ellátását. De mi is pontosan a nevelési tanácsadás? Mit csinál egy nevelési tanácsadó? Kinek ad tanácsot? Radványi Csaba a Református EGYMI munkatársát kérdeztük.
A Magyarországi Református Egyház köznevelési feladatainak támogatása elnevezésű kiadvány a pályázatról nyújt átfogó képet, elsősorban szakemberek számára.
A közoktatásban résztvevő gyermekeknek több mint 17%-a szorul gyógytestnevelés ellátásra, további 17%-uk pedig könnyített testnevelésre. Ez a szám nagyon magas, így egyértelmű, hogy ez a terület kiemelt figyelmet érdemel.
A szakemberek tapasztalata, hogy mind a pedagógusok, mind a szülők igénylik a pszichológus jelenlétét az óvodákban, iskolákban. Egyre gyakrabban fordul elő, hogy a középiskolások maguk is önállóan fordulnak az iskola pszichológusához problémáikkal. A Református EGYMI keretein belül 2007 óta segítik pszichológusok is a gyermekek fejlődését.
"A pszichológus helye és szerepe a pedagógiai szakszolgálatban" címmel tartottak szakmai fórumot a miskolci Tiszáninenni Református Egyházkerület Székházában.
A református köznevelési intézményrendszer irányítása és fejlesztése tekintetében fontos követelmény a minőségirányítási rendszerek, az anyagi erőforrás-gazdálkodó, valamint a humánerőforrás-gazdálkodó rendszerek standardizálása, informatikai rendszerekkel történő támogatása. A Magyarországi Református Egyház köznevelési feladatainak támogatása –TÁMOP-3.1.17-15-2015-0004 – elnevezésű projekt nagy hangsúlyt fektet e támogató rendszer kiépítésére.